Den långa färden - dag 8

Bloggningen har legat i träda ett par dagar.
Så nu borde jag säga något om lördag 18/7.
Ösregn.
Delar av familjen anlände vid 12 inför släktträffen klockan 13 ute i Nordngrå.
Vi drog iväg och fick se ett jättetrevligt hus, i gammal jordbruksfastighetsstil.
Kusinen har gjort ett kanonjobb med fullt möblerade rum och tavlor på väggarna.
Stort, bra kök med moderna vitvaroror (ingen diskmaskin dock).
Vi bjöds på god lax med flera såser och sallad.
Prat, prat och prat.
Efter ett par timmar var det dags för kaffe och kakknytkalas.
Alla hade med kakor. Det fanns mjuka kakor, långpannekakor, snittkakor, Chocolate chip cookies, äppelkaka, jordgubbskaka (mjuka), vaniljsås, .....
Alla smaskade och åt.
Prat, prat och mera prat.
Längre fram på kvällen grillades det hamburgare (i regnet).
Prat, prat och jättemycket prat.
Alla mina kusiner på pappas sida var där.
Mina två fastrar var också med.
Två av mina tremänningar med respektive.
Kort sagt, vi hade supertrevligt och jag kan bara imponeras av att kusinen tar detta jättearbete och bjuder alla.
Del 9 kommer senare idag.
Nu ska det trimmas och klippas gräs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0