Veckans långa, 15 km

söndag = långspringet
 
Som rutinen har blivit traskade jag iväg mitt i dagen för att göra bort det långa passet.
8 + 5 + 2 km (steady-fast-steady). Vågade inte pressa den snabba delen alltför hårt, men jag höll mig väl inom det angivna intervallet.
Inte jättefräscha ben, men helt ok.
Återhämtningen också bra, vilket jag är väldigt nöjd med.
Jag valde att ta en träningsfri dag igår, för att ge bättre förutsättningar för dagens insats. Intervallerna på fredag var inte helt ojobbiga. Tyvärr innebär detta att jag fortfarande har två pass som släpar. Nästa vecka har bara tre pass så det kanske går att knappa in åtminstone ett då. 2*4km fast känns som det besvärliga att stoppa in. Det ligger redan ett mastigt intervallpass på tisdag.
Usch, vad jag får böka pga. julstöket.
 
Alla systrarna sitter hos mediadottern och gäjmar, så här är det lugnt. Pusslet är bortplockat och kräver ingen mer insats.
Och...vi kan äta i köket igen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0