Småjulat

Jopp!
Det var flera nätshoppade julklappar som fastnat i cyberspace(?) och inte hann fram till julafton. Så vi samlades idag och hade
Tänk så bra vi har det, som fortfarande på ett enkelt sätt kan träffas hela familjen.
Jag vet av egen erfarenhet att det kan bli rätt krångligt allteftersom åren går.
Nu sitter Barnafadern och jag och tittar på bronsmatchen i JVM, Slovakien - Sverige. Efter 3.22 ligger vi under med 2 - 0!!
Så här ser det ut bakom och framför mig just nu:
Amaryllisarna är på väg att slå ut, så det kommer att bli lite vackert så här i slutet av helgerna. Jag tror det är första gången de inte blommat under juldagarna.
Kanske jag vattnat för dåligt?!
Granen har nu börjat barra rejält. Pomlorna trillar av lite nu och då. Ska vi måsta ta ut den före tjugondedag Knut?
Just innan hockeyn såg vi det andra och avslutande avsnittet av Apelsinmannen, baserad på en självbiografisk roman av Birgitta Stenberg. Märklig historia som utspelar sig på 50-talet i Stockholm.

Kommentarer
Postat av: kristina

Man ska inte vattna amaryllisar om man inte vill ha långa gängliga stänger. Snarare för sent satta i jorden. I år har jag rekord med nio tvåstängslade amaryllisar så jag har haft blomning sen advent

2015-01-05 @ 23:00:51
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0