Två test

torsdag = träning
 
Test1: Farten
Idag var det meningen att jag skulle göra ett kort pass i conversational pace.
Men jag ville testa hur en betydligt snabbare marschfart skulle kännas, så jag startade i ett högre tempo än vanligt och ökade successivt (VÄLDIGT nyttig idé i träningen).
OCH så mycket kan jag nog säga, att det inte är särskilt troligt att jag kan hålla målfarten i 10 km till helgen.
MEN jag kommer att avverka milen i ett rätt mycket högre tempo än i våras, vad jag kan bedöma.
DÅ blir jag riktigt nöjd och kan upprepa planen en vända till innan nästa test i maj.
Test 2: Nya tröjan
Riktigt skön, men aningen tajt för min smak. Trots det kändes den inte trång när jag sprang, vilket är något jag vill undvika.
Jag har också svårt för långa strumpor eller hellånga byxor. Obehagligt att bli svettig om vaderna.
Orsaken är att om jag känner mig svettig, känner jag mig mer slut än jag nödvändigtvis är.
Men det är nog mest inbillning och en fix idé, för mina nyaste tights är långa och de är behagliga :-)
Tandläkarbesöket i morse gick bra, inga åtgärder behövs.
I morgon är jag ledig och ska få mina fötter omsedda.
Hoppas på prat och kaffe hos GodaVännen efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0