The imitation game och 14*400m

söndag = träningsdag
 
Hade tänk pina mig iväg till gymmet vid 10 i morse för att tajma resten av dagen.
Men jag spelade kort med brudarna istället.
Det fick följdeffekter.
 
Säongens sista innebandymatch kl. 12 slutade med vinst. Kul!
 
Sedan hem för att se lite på sprintstafetter (damerna tog silver) och börja med maten.
 
Anledningen till detta pusslande berodde på att vi skulle gå på bio.
I går förmiddag bestämde jag att det var dags att se filmen om Alan Turing, The imitation game.
 
Bjöd hela familjen, men sonen var förhindrad.
Så 17.30 i eftermiddag infann vi oss i salongen.
Jag tyckte det var en rätt bra film.
När den av klar, hade barnen bjudit in oss på kaffe hos mediadottern.
Men då fick jag lov att avvika för att ö.h.t kunna klämma in ett pass idag.
Jag hann ändå bli ensam på gymmet.
Har man dåligt med tid kan intervaller vara en bra idé, så jag bestämde mig för 14*400m.
Mindes inte riktigt hur lång vila det skulle vara så jag tog 1 minut. Dessutom skruvade jag upp tempot.
Det gick på det hela taget rätt bra och när jag kom hem visade det sig att jag aldring sprungit så snabbt och att det dessutom ska vara 2 minuters vila emellan. Yippie!
Måste ta tvärsöver och kopiera alla pass från träningsplanen och få en bättre överblick över hur jag genomfört dem.
 Nu återstår det där som jag verkligen ogillar: packa.
Tre dagar på skrivarinternat kräver väl lite variation oh sölmån.
Det verkar inte finnas något gym där och jag orkar inte ta med utomhusgrejjor. Får skjuta tisdagsträningen till onsdag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0