På sniskan - men inte onyktert

Våra persienner har emeritusstatus. Åldersmässigt har de gått i pension, men hänger ändå kvar med ett minimum av funktionalitet och till väldigt liten nytta.
Någon hade glömt av sig och dragit i snöret, så det vara bara att skruva upp dörren och släppa ner lamellerna.
Blommorna jag så förväntasfull köpte i lördags blev det ingenting av :-)
De slog aldrig riktigt ut.
Nähä.
Så vad händer idag då? Eller har hänt borde man kanske säga så här dags.
Alla brudarna drog i svinottan iväg till vårdhem och praktikplats.
Jag småstökar och har bl.a. gjort en insats för mänskligheten.
Under en period har jag tyckt att speciellt plastsaker har sett underliga ut efter maskindiskning.
Som täckta av en hinna och ibland lite missfärgade.
När jag ändå höll på med att plocka ur maskinen och göra bort lite handdisk fick jag för mig att kontrollera silen i botten av diskmaskinen. Utan att gå in på detaljer kring resultatet av detta, kan jag säga att jag nu startat maskinen igen för att köra den, nästan tom och på hög värme, och hoppas att min arbetsinsats har löst problemet.
 
Ingen ny information om hur GodaVännen mår.
Det blir nog ännu en dag av oro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0