Vips var det förbi!

Igår inhandlade jag ett kalenderljus.
Igår var det 3:e december.
=> man måste bränna ner flera siffror på ljuset.
Jag började under middagen, men det räntade inte så bra så jag fick lov att ta med ljuset in till latisplatsen vid datorn och TV'n till kaffet.
Jag stökar på och tycker jag har allt under kontroll.
Men vad händer??
Jo, när jag tittar lite noggrannare har jag bränt ner ett par dagar extra :-(
FETFAIL!
Nu kan vi inte tända det förrän på måndag igen.
Är jag en stjärna eller....?
Idag har jag inte varit så energisk, så här långt.
Ringde HC för att försöka få någon rätsida på receptproblemet. De ska ringa upp mig, och jag tror de sa 15.30, men något hände på linan just när hon sa tiden och man kunde inte få det återupprepat, så helt säker är jag inte.
Väntar också på att de nya fönstren ska levereras. Någon gång mellan 12 och 15, sas det.
Väntar också på det arbetande dottern (#4), som förhoppningsvis kommer förbi här efter jobbet.
Är man lite långsam i vändningarna så hinner verkligheten ikapp.
Nu ringde HC.
Jag skulle ta de piller jag redan hade, men två istf. en. Det hade jag redan funderat på själv, men kom inte ihåg vilken av dem det var. Nu vet jag :-)
Dottern åkte direkt till stan.
En mindre arbetsinsats idag har varit blomstök.
Vattnat, kräver ju avrapportering för hela världen!
Satt några hyacinter i ytterkrukor, petat dit mossa och några pomlor för dekoration.
Orkidéen är väldig läcker. En till blommar lite och ytterligare en har knoppar.
Tvättar lite och har svarat på en del jobbmail.
Dags att gå till stället-som-inte-får-nämnas-vid-namn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0