Musklerna protesterar

lördag = träningsdag igen
 
Igår kväll drog äldsta dottern och jag iväg till gymmet för att göra första passet i en gymplan.
4 olika övningar: marklyft, stående rodd, bänkpress och benböj (tror jag).
Det gäller att lära sig tekniken i varje övning så att det blir rätt och effektivt.
 
Idag började träningsvärken ge sig ordentligt till känna:-/
Så mitt i dagen idag drog vi till gymmet för att jogga lite.
Kändes tungt, med lårmusklerna osmidiga som vedklabbar.
Efter sen lunch och slappning med kaffe, var det dags att dra på handbollsmatch. Den äldsta hade gjort upp med den yngsta att de skulle käka middag ihop, i den gemensamma lägenheten, så jag lämnade av henne där.
Efter matchen (enkel hemmaseger) var vi bjudna på glögg hos Barnafaderns tränarkollegor.
Trevligt initiativ.
 
Nu sitter vi och tittar på damernas premiärmatch i hanbolls-VM. I halvlek leder Sverige komfortabelt (18-12).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0