Inte så bra som man kunde hoppas

I morse såg det riktigt bra ut, vädermässigt.
Jag hade klipptid 11, så det skulle kunna bli en härlig gräsmattedag när jag kom hem.
Efter klippningen åkte jag en snabbis till GodaVännen för att höra hur det var med henne/dem och hur det såg ut inför resan. Hon är hemma och de ska åka enligt planen i morgon eftermiddag.
Fredag morgon går planet till Kreta.
Bara att hoppas att flygturerna går som de önskar, eftersom det är den mest kritiska delen på resan.
Vi hade som alltid en lång trevlig pratstund med en hel del kaffe.
Jag fick en jättefin zucchini och en påse med många olika sorters tomater. Helt fantastiskt hur hon orkar odla.
På vägen hem åkte jag in på den närliggande affären och handlade till dagens mat: skinkpaj.
Den blev väldigt god och vi var fyra som mumsade i oss.
Efter kaffet har Barnafadern och jag funderat på olika kökslösningar.
Bra att ha tänkt lite innan man träffar proffset på tisdag.
Nu sitter jag och tittar lite på en gammal Criminal minds innan det är dags att kvälla.
Köpte två ljus i glas som jag tänt nu på kvällen.
Hur kan de gå att sälja för 10:- styck?
Gräsmattedagen blev om intet, det var disigt och lite för kallt för att kuna njuta utomhus.
Så nu hoppas jag på lite sol i morgon.
Två olika prognoser har jag:
timeanddate.com
yr.no
Den övre ser onekligen bättre ut.
Kör på den!
Nu är CM slut och jag ska fortsätta lyssna på den deckare jag startat med: Leif GW Perssons Bombmakaren och hans kvinna.
Åhhhhh, bara fyra (4) semesterdagar kvar :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0