Den sista semestersucken

Den här veckans arbetsinsats skulle vara 18 timmar (men vem räknar??).
I går morse när jag åkte in hade jag gjort 2+5+6 timmar.
Precis enligt prognosen såg det ut att bli riktigt soligt fram mot lunch så jag drog hem vid 12.30.
Fick en eftermiddag på soldäcket, som var solog, varm och väldigt skön.
Middagen blev dock inomhus, men sedan var jag sugen att gå ut igen.
Ingen annan var intresserad på grund av att blåsten hade tilltagit, så jag tog till plan B.
Inte så mysigt, men lite vindskyddat och sol en stund i alla fall.
I morse startade alltså stämpelklockan på 17 timmar, och planen var att nyttja möjligheten till sol andra delen av dagen. 16.55 lämnade jag mitt rum. Så till sist blev det 25 timmar.
Men jag är ändå nöjd, för det blev inte lika fint väder och jag hann beta av alla mina ärenden. Känns otroligt bra, för nu kan nästa vecka ägnas åt en del kursadministration.
Får ha de där 7 timmarna tillgodo då...
Nu hoppas jag bara att prognosen för helgen är rätt.
Vad gäller sol och värme alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0