Inspirerad (för ovanlighetens skull)

Gjorde en liten tur med praktikantdottern, eftersom jag fått ett sms att jag fick handla till halva reapriset.
Åkte till första, största köpcentrat för att titta om det fanns något (kvar) som kunde intressera oss.
Jodå, vi hittade lite olika saker. Vissa inhandlades och andra ska vi försöka få fatt i i morgon (inte rea då).
Sedan var det lämpligt att börja med middagen, som också sonen anslöt sig till.
Käkade på  jobbrestauramgen i onsdags och blev inspirerad att göra gratinerad aubergine.
Eftersom jag ville ha en rätt som skulle passa veganer (eg. veganEN) så letade jag lite och hittade ett recept som såg bra ut.
Bara att dra igång. Koka tomatsås, göra pesto, salta aubergineskivor, skära champinjoner och riva ost (veganen dök inte upp så det blev vanlig).
 
Sedan skulle aubergineskivorna förstekas i ugnen innan alltsammas las ihop och gratinerades.
Jag tyckte det blev supergott, men ingen annan än jag ville ha till matlåda sedan?!
Då blev det flera till mig!
Nu är helgen snart slut, men veckan ser skaplig ut. Visserligen heldag på onsdag med mittseminarier, men ledig torsdag och fredag.
 
Skaderapport: det mesta är bättre även om lårkakan inte känns riktigt ok. Speciellt inte när jag suttit en stund.
Såret på axeln har nästan torkat och samtliga sår har börjat klia. Så det får väl ses som något bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0