Intressant, men svårt att veta vad man ska tycka

Nu har jag precis sett SVT's Skandal! som handlade om Anna Odells examensarbete på Konstfack "Okänd kvinna 2009-349701".
 
Jag tycker det var ett intressant projekt, men ingen kommenterar vad alternativet till hennes behandling skulle vara. För mig som inte vet någonting om den där världen är det lätt att bli upprörd, men hur borde det gå till och vad är möjligt? En professor säger att det var väldigt bra att få upp detta till diskussion och att man utvecklat sin verksamhet pga detta. Hur då? Hur gör man bättre nu?
Programmet hjälper inte till med detta. Den överläkare som får mest kritik, får heller aldrig frågor kring behandlingen av patienter.
Vad ville SVT med programmet??
Ska jag bli upprörd å hennes vägnar, å vårdpersonalens vägnar, å skattebetalarnas vägnar, å kulturens vägnar...?
Vet inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0