Helgen ebbar ut

Sitter och tittar på Valduellen.
I vanlig ordning är det otroligt svårt att veta vad som är trovärdigt. För "sant" är knappast något. Men hur "ordnar man upp skolan"? Har arbetslösheten ökat eller minskat? Tja, allt beror på hur man räknar såklart. Inte så lätt för en oinsatt att genomskåda olka sätt att argumentera.
Solen sken på väg hem från gymmet och det blev läckra skuggor på asfalten.
Sjukvårdsupplysningen: Har ännu inte fått någon kallelse till Ögon, men hoppas det kommer något i veckan. Annars är det väl bara att ringa igen...
Synmässigt tycker jag att förbättringen fortskrider. Det jag kan notera är när och på vilket avstånd dubbelseendet sätter in. Delvis beror den på hur trött jag är också. Barnen säger också att jag skelar mycket mindre.
Nu känns det i stort sett oproblematiskt att gå till gymmet själv.
Nästa test: ska försöka att läsa lite i en bok i veckan. Har bara läst dagstidningen senaste 2.5 månaden :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0