Snart jämngrått

Nu försvinner alla färger. Men det är vackert under tiden.
Asparna är så vackert gula, medan rönnar, lönnar och en del andra exploderar i röda nyanser.
Tyvärr är vädret grått nu, så man kan inte njuta av att vara utomhus. Borde egentligen ha tömt ett par krukor, men jag nöjde mig  med att åka till returgården. Skönt att kunna ta bilen själv.
Browniesarna blev rätt bra tror jag. Kakan blev rätt tunn, men det var nog meningen för jag hade i alla fall inte större långpanna än det stod i receptet.
Igår jobbade jag till strax efter fem, och hämtade sedan upp äldsta dottern på väg hem.
Svärisarna hade redan anlänt, så det blev middag och kaffe och en hel del prat :-)
Barnafadern drog i väg strax före midnatt för nattåg till Stockholm, premiärmatch i div 1, och nästa match i morgon.
I morse var det gemensam frukost 08.30.
Svärisarna blev upphämtade strax före 11 för att åka på födelsedagsfirande i inlandet. Idéhistoriadottern åkte strax därefter till en kompis över dagen.
Så nu sitter äldsta dottern och jag tillsammans med vårdbiträdet, som är hemma på tillfällig vila eftersom hon har ett delat pass idag.
Kaffe dricker vi såklart, ja inte vårdbiträdet för hon hade redan överkonsumerat på jobbet.
 
Det rullar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0