Vi har blivit med vego

Nu är det dags att börja förbereda för
Eftersom mediadottern nu tagit ställning och valt att bli vegan så får man försöka se hur det fungerar att byta ut  beståndsdelarna i vanliga recept.
Jag har gjort degspadet till pepparkakor och använt mjölkfritt margarin. Blir kul att se hur det påverkar.
Sedan ska jag testa att baka saffransbröd på sojadryck.
Har nog en ambition att försöka baka båda delarna, med recept som passar mig också.
Modern har anmält sin ankomst till i morgon förmiddag för att vara med här på önskelistereleasen på söndag.
 
I morrn har vi också en innebandymatch tidigt (11.30).
När ska jag röja undan det värsta och byta gardinerna då?

Kommentarer
Postat av: kristina

Karin använder alltid mjölkfritt margarin när hon bakar för hon tål ju inte mjölk sen hon var i Afrika och hon bakar pepparkakor på det. Soyamjölk kan ge en ordentlig bismak så havremjölk är mkt bättre och det kan hon väl använda då det är från växtriket.
Hur får hon i sig kalk då hon utesluter alla mjölkprodukter? Inte helt enkelt jag tyckte det var nog jobbigt då L var vegetarian o hitta sånt hon kunde äta så det ite alltid blev sped mat till henne, det är nog svårt nu när hon äter en del köttprodukter men inte allt och jag knappt orkar laga ngt själv. Ha en trevlig advent. Jag antar då att du inte kommer på vår jättekonsert som jag inbjöd dig till eljest hade ju du och moder kunnat
komma

2014-11-29 @ 17:19:11
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0