Kom en bit framåt idag

Tog en liten tur ner i magasinet.
Då känner man sig lite akademisk.
Det var oxå lite komiskt, för jag har letat boken förut men då saknades den trots att den inte var utlånad. Då tog jag hjälp av bibliotekarien som inte heller kunde lokalisera den. "Försök lite senare!"
Samma historia idag, men när jag står vid hyllan slår det mig att någon trött bibliotekarie kanske råkat sätta den fel. Den hade nummer 472, så på ren chans tittade jag på platsen för 427.
OCH DÄR STOD DEN!!
Rena lottobarnet!
I alla fall har texten kommit en bit på väg.
Men tiden arbetar mot mig. Onsdag ska vi presentera vårt arbete.
Måndag ska jag ska ha "spa-dag"  med modern och sedan har vi en gymnasiegrupp på besök på tisdag.
Tisdag borde jag dessutom ta hand om en del ansökningar inför hösten.
Varför känns det alltid så här?
Jag gruvar och gruvar och får inget gjort förrän det är panik.
Jaja, ska försöka läsa och skriva något i morrn' kanske.
Nu ser jag på Sverige - Slovakien i hockey-VM.
Sverige leder med 2 - 1 i slutet av andra perioden.

Kommentarer
Postat av: kristina

hur vart det med bg till veckan? jag kan inte tisdag o torsdag.
Hoppas dagen varit bra o att du kommer ngn vart med uppsatsen.

2014-05-17 @ 18:35:20
URL: http://www.ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0