Ibland händer det

- Var är plattan? (någon i måndags)
Sedan dess har vi allt mer intensivt försökt rekapitulera och leta efter iPad'en.
Vi verkar samtliga ha en släng av vardagsdemens, för efter ett tag börjar alla oror sig att det är just den som har skulden.
 
- tog jag med den till Hortlax i alla fall? (Barnafadern)
- jag vet att jag tog den till mitt rum, men är rätt säker på att jag bar ner den igen (övervåningsdottern)
- jag tror inte jag använt den nu på slutet, men... (dottern med i särklass mest saker framme på sitt rum)
- jag satte den på laddning i köket och vet att jag tog bort laddaren under helgen för att någon tagit plattan (undertecknad)
- jag kan ha lagt ifrån mig den i garderoben (!! sonen, som vet att det hänt vid tillfälle)

När man så letat på alla vanliga och troliga ställen blir det till att fundera i ologiska och oväntade banor:
- sonens garderob är genomsökt tre (3!) gånger
- tvättstugan kollad
- under plymåerna i alla soffor och fåtöljer (i alla rum)
- påsen med tidningar som ska återvinnas genomgången
- högar med papper och tidiningar (som mamman ibland staplar ihop för att snygga till)
 
I torsdags körde barnen och jag skallgång!
Inget resultat.
 
Med lite tankeverksamhet lyckades vi till sist avgränsa tidsfönstret till söndag 21.30 - måndag ca 17.
Nu började somliga pusta ut, eftersom det då blev omöjligt att man kunde ha skuld i försvinnandet.
I morse återfanns den:
 
 
Jo, jag får ta på mig det där :-(
Min nuvarande teori är att jag när jag skulle göra kväll på söndag, vek ihop söndagsXet och la det i en "hög" med paddan. Det måste vara den enda hög jag inte gått igenom. För det var ingen hög!
Jag har inte haft något tillfälle att ta upp krysset under veckan heller.
Plattan är så tunn att den inte syns från sidan under en använd tidning.
 
Nu har vi tagit bort den sista vinterbelysningen (som varit släckt ett tag) och ska nog dra iväg på lite shopping alldeles strax.
Barnafadern behöver visst kläder och den skolösa skor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0