Skuggan är varm

Redan i morse visste man att det skulle bli ännu varmare idag.
30 grader på skuggsidan!
Men inne var det så kvalmigt så vi gick ut tidigare än vanligt och började i paviljongen.
Kollade sociala medier och chattade lite med GodaVännen. De skulle testa att åka till ett bad ungefär halvvägs till oss. Bra, sa jag, kom hit och drick kaffe med oss sedan!
När jag hade suttit i solen ett längre tag dök de upp.
Kaffe, glass, jordgubbar, fikabröd, kalla drycker och en massa prat.
I skuggan i paviljongen såklart.
Nu när jag inte tar  mig någonstans på egen hand är det superroligt med gäster som droppar in!
När de åkt satt jag kvar i paviljongen och "läste".
B&B hade handlat för sallad, så det var enkelt att få i sig mat nu på kvällssidan.
Har precis diskat undan handdisken och sörplat lite kaffe.
Ska traska ut och "läsa" en stund i eftervärmen.
 
T.o.m. skuggan är varm idag.

Kommentarer
Postat av: kristina

Förstår inte varför jag inte kunnat se en massa av dina inlägg förrän idag. Tack för en trevlig eftermiddag, vi är ju alltid på G att besöka men lite dåliga på ta egna initiativ att komma spontant. Men lite omväxling i tillvaron tillför så mkt åt alla håll. Hoppas ni får en trevlig dag i dag i södern

2014-07-24 @ 08:45:20
URL: http://www.ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0