More of the same

Inte så stor variation.
Kaffeproblemet löste sig, om än senare än jag hade föredragit, fyrkantig som jag är :-)
Nu har vi bunkrat igen så i morgon bitti är allt som vanligt.
Efter de senaste årens halvdassiga somrar tror man knappt att det är sant med all denna sol och värme.
Standardrutinen: Man startar långsamt och fikar i godan ro.
Sätter på kaffet, stökar bort, plockar ihop gräsmatteutrustningen, kastar ut dynor, filtar och kuddar från balkongen, tar med kaffe och kopp och går ut. Arrangera stolar och bord och sedan slå sig ned och njuta.
Kortare avbrott för sidbyte, vätskepåfyllning, bekvämlighetsinrättningen, å sånt.
Efter en buffe av rester med ledigdotter och son, blev det som vanligt kaffe och ljudbok i kvällssolen.
Nu har jag bytt till en ickedeckare: VIP-rumet av Jens Lapidus.
Ska se vad det finns mer att ladda ner. Jag gillar ju deckare bäst. Speciellt på sommaren.
 
I morrn' verkar det som att det yngre gardet drar till stadens jetsetstrand och vi äldre får gott om plats på gräsmattan.
Kanske det blir lite grillning här hemma fram mot kvällen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0