Det blir bara bättre och bättre

Helt otroligt varmt idag, igen.
Kanske är det åldern, men ibland måste jag sitta en stund i skuggan eller vända mig från solen så att bara benen solar. Men jag klagar INTE. Så länge det är skönt att vara ute, i sol eller skugga, så är jag supernöjd.
Stockholmskusinen ringde och undrade om vi skulle neröver hemtrakterna, så vi kunde träffas, eftersom de är på besök hos fastern en vecka. De har redan så mycket bilåkande i sommar att det skulle vara enklare för oss att åka en dag. Jag tänkte, "det blir väl trevligt en dag till veckan när det inte är så gassigt", så jag tittade på prognoserna.
Juli ser att bli rena högtrycksperioden.
Men då kanske det är skönt med en solpaus någon dag till veckan...
Bilen har  klimatanläggning så det fungerar rätt ok att åka någon timme.
Den hårt arbetande dottern hade ledig dag idag, men när jag kom ner i morse satt en lapp "Slutar 16.30". Då hade de ringt henne klockan 7 och undrat om hon kunde rycka in för någon frånvarande. Jag tycker faktiskt synd om henne. Lojalt att klä sig och åka dit, men jobbigt att inte få vara ledig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0