Utflykt, Abducenspares och ett försiktig test

I morse väcktes jag av att min syster stormade in genom ytterdörren. Oväntat, men Kul!
När hennes arbetande make dök upp runt lunch gjorde vi en gemensam utflykt för att titta på systersonens nyinköpta hus.
Nybyggt, helt igenom miljötänk mitt ute i en tallskog (skogstomt), med närliggande sjö. Inte riktigt inflyttningsklart ännu, men om en månad.
 
Med mitt dåliga kom-i-håg har jag fått leta lite efter min diganos. Men den här lär det vara:
SYMPTOM: Dubbelseende (okorsad diplopi) som ofta är mer påtagligt vid avståndsseende än på nära håll eftersom konvergensen vid seende på nära håll motverkar effekten av paresen. En del patienter med partiell pares besväras av en transient diplopi i samband med blickförflyttningar beroende på en förlångsammad abduktionsförmåga.
BEHANDLING : Om isolerad pares - ingen behandling utan expektans och kontroll efter 4-6 veckor.
PROGNOS : Abducenspares på mikroangiopati-basis brukar restitueras fullständigt inom tre månader.
 
Tja, då är det bara att ha tålamod. Måste bara skaffa fram ett läkarintyg.
 
 
Tog i alla fall en övervakad promenad till gymmet idag. Tänkte att jag åtminstone kunde powerwalka lite. Kändes bara finfint, så jag testade att lufsa lite. Gick också bra, så jag lufsade 4 km utan större problem. Kändes bra att kunna upprätthålla lite frisk verksamhet.
 
 
Nu är det folktomt här, eftersom Bull skjutsat Bill till flygplasten. Hon tror att hon kommer att hamna i Sydkorea. Jag tror Arlanda. Bull åkte direkt vidare till spelarmöte, i en förening som försökt charma henne inför innebandysäsongen.
Kommunikationsdottern var på anställningsintervju i morse och fick börja inskolningen direkt. Raska papper.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0