Megainsats (not)

lördag ≠ träning
 
Tyvärr måste jag ta det säkra före det osäkra och låta bli att träna. Jag VILL verkligen INTE råka ut för eländet jag hade för ett år sedan.
Dagen går ändå.
I vanlig ordning försöker jag tro att allt hemarbete gör sig av sig själv. Verkar inte fungera?!
Idag fick jag i alla fall för mig att byta gradiner i köket och matrummet. Strök ett par dukar dessutom.
Under värsta vintersport(titt)andet ringde halvsjuka dottern (med bf) och kunde tänka sig att hälsa på. Tlll sist var vi alla, fast sonen fick lov att dra iväg till jobbet vid 17. Middagsmaten var sedan tidigare planerad och lämpade sig väl för uppskalning. Pasta med kanongod tomatsås på skållade färska tomater, jalapeno, oliver, färsk basilika, bacon etc. Sedan körde vi ett test av en gammal efterrätt (70-tal): päronhalvor med After eight i ugn. Till det vaniljsås. Barnen hade aldrig smakat detta. Vet inte om det blev så stor succe??
Efter att stadsdöttrarna var hemskjutsade, satte pluggardöttrarna punkt för kvällen, och Barnafadern och jag avslutade kvällen med två avsnitt av 24/säsong 2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0