Inte riktigt klar - men det går framåt

I morse var vi igång rätt hyfsat eftersom vi bestämt oss för ett julklappsanfall.
Barnafadern och jag fick faktiskt en hel del gjort.
Kaffedrickning t.ex.
Måste nog ta en sväng med mina listor för att få koll.
Efter middag på rester (från förra veckans rester), satte jag igång att grädda kakorna vars deg vilat till sig i kylen.
Hemlängtan heter de, vilket påstås komma från att de ser ut som Amerikakoffertar. Därför kallar jag dem Amerikakoffertar.
Jag gör dem bara till jul, vilket jag påpekade, men systrarna påstod unisont att de aldrig sett eller smakat dem tidigare.
Därför drog de slutsatsen att jag är förvirrad.
Medan jag tittade på Sveriges semifinal mot Norge i handbolls-EM gräddade jag ett glöggbröd till mig själv.
Nytt basrecept, som kan vara bra att ha sedan. Känns rätt äggigt innan det svalnat. Hoppas det stannar när det kallnat, annars behöver jag modofiera receptet. Skulle nog vilja ha lite mer höjd också.
La till julklappar i min julanfallsplan. Det fick ersätta städning idag :-D Annars får jag inte öka på grönet. Halva dagens bakning är oxå klar, men det syns lite dåligt.
 
Fick lov att lägga in ett extrabak också, eftersom vi har kiosken på innebandylagets hemmamatch i morgon.
Fick bli en Sivs kaka. Spelaren tyckte det var den bästa tids/outcom investeringen.
 
Tur jag har rejält med luft i planen, så att jag tål lite förändringar.

Kommentarer
Postat av: kristina

Har og aldrig smakat din amerika koffertar, har du mandelmassa i dem? Lycka till tycker du är effektiv

Svar: Japp, osöt deg på grädde och vatten. Mandelmassa och äggvita som färgas.
Fraudfeeler

2014-12-20 @ 00:27:56
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0