Första vändan

 
Japp!
Har varit på stan och handlat de första julklapparna - måste vara personbästa för min del.
Dessutom fick vi tag i gardinomtagen till svärisarna.
Och dessutom kom vi på att några av döttrarna ska passera där på måndag när de gör en tur till Älmhultsbutiken söderut, så de kan lämna av omtagen. Då har farmor det fixat i god tid före jul.
Dottern mötte på stan före och efter att ha varit på intervju för praktikplats inom Tekniksprånget. Verkar rätt lovande och det skulle var roligt om hon fick plats där.
4 månader i vår, på kommunens energibolag.
 
Barnen har möte hos kommunikationsdottern, så Barnafadern och jag har ätit på två. Vi passar naturligtvis på att lyxa till det, genom att äta upp alla rester i kylskåpet. Lättlagat och snabbt.
Nu är kaffet drucket och jag kopplar av med tända ljus och lite surfande.
 I går när jag (över)ansträngde mig och strök gardiner stötte jag på en gumptionfälla.
Jag hade plockat ihop gardinerna till köket och matrummet. Kånkade ner strykbrädan till rätt våning och strök. När jag hängt upp köksgardinen inser jag i högen ligger den köksgardin jag köpte förra året och såklart hellre vill ha uppe.
Orkade inte göra om det, så nu ligger gardinen kvar på strykbrädan i vardagsrummet. Får bli i morgon tillsamammans med längderna i vardagsrummet, som inte är uppe ännu.
I morgon borde jag kanske baka lite saffransbröd. Jag är inte riktigt nöjd med veganversionen, men det kan ha berott på att degspadet var lite för varmt så att de inte jäste ordentligt.
 
Tittar just nu på dessertmästarna.
Kanske skulle titta lite på hemmafixaren Ernst och få lite inspiration...?

Kommentarer
Postat av: kristina

låter ju roligt med tekniksprånget får väl höra vilken dotter det gäller.
Var glad att du har en ugn kan jag säga efter denna misslyckade dag. Lycka till med morgondagen

2014-12-05 @ 23:59:52
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0