Att spänna bågen

torsdag = mental prövning
 
Idag hade jag en sån där det-kommer-aldrig-att-gå-uppgift igen.
Därför såg jag till att middagen blev vid en tidpunkt som passade mig och kunde ändå komma igång aningen tidigare än vanligt.
 
25 minuter riktigt snabbt, med mina mått mätt.
 
Men man måste ju testa innan man ger upp.
Försökte värma upp med eftertanke så att det skulle bli uthärdligt i början. Så var det dags för tempoökningen. Det gick bra i 15 minuter, men sedan fick jag göra ett litet break. Resterande 10 minuter fick därför tas i aningen högre tempo, vilket genomfördes.
Ordentlig nerjogg i hyfsat marschtempo.
 
Trots allt är jag rätt nöjd. Det längsta jag sprungit i det tempot är 800m tror jag, eller 1000??, och nu var det betydligt längre.
 
Bålsäkring och stretch efteråt.
Ovanstående är min årslängd så här långt.
Så över 100 mil blir det nog i år, även om antalet träningstillfällen blir färre än 2013.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0