Vad vore jag utan brudarna?

Satte igång för att göra lakritstryffel, men ångrade mig och gjorde en kladdkaka istället.
Det var ett tag sedan sist och jag har en bestämd länsla av att sist jag gjorde den, så skar den sig.
Så nu var jag extremt försiktig  med värmen när jag smälte chokladen. Det såg i alla fall bättre ut den här gången.
Bara för att jag inte ska bli så uppblåst över hur intressant jag är som människa, så lägger jag in min bloggstatistik:
Tillvaron är rätt stillastående nu.
Dock så har listan från  förra veckan har fått en strykning till:
  • röja upp i garderoben
  • torka ur fönstren i arbetsrummet
  • sällskapsrummet i källaren
  • sovrummen i källaren
Wow, två grejjer på en vecka.
Nu kan jag inte direkt ta åt mig äran för dagens insats, eftersom projektet drevs av arbetardottern som ville bli av med en av sina IKEA-hyllor. Sedan tidigare hade vi pratat om att den skulle fungera bra i sällskapsrummet i källaren. Där har vi farm till nu haft flyttkartonger med böcker, VHS-videoband, CD-skivor med filmer, musik och spel. Till sin hjälp hade hon ledigdottern.
Men jag deltog hela tiden och torkade damm, damsög och protesterade mot alla känslomässigt jobbiga beslut om kastning som fattades. "Men det är ju alldeles riktigt"-syndromet dyker såklart upp och sätter käppar i effektivitetshjulet.
Men i kombination med att dottern är radikal och utan skrupler, så blir det kanske lämplig balans.
Bra jobbat brudar!
Nu hotas det med ett av TV's slaskigaste program inför kvällen. Om mina kära läsare inte vet vad det är, är det svenska ungdomar som skämmer ut sig i någon typ av bigbrother-liknande dating-program. INTE bra! Funderar på att se Tjockis-Wallander i datorn (en av filmerna vi hade på CD i källaren).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0