Slow day

Jag är ju optimist, så bikinin åkte på direkt i morse.
Fördelen är att även en rätt solinstabil dag kan man snabbt komma på plats och utnyttja det som bjuds.
Äldsta dottren återbördade +peggan för att bli skjutsad till flyget (bröllop i Uppsala). Vi hann ta en kopp i köket med lediga dottern och Barnafadern. Böcker och flygreseupplevelser dryftades. I morgon bitti ska vårdbiträdet försöka ta sig hem från Göteborg och misstänker såklart det värsta. Marginalen till jobbet är dock rejäl den här gången (ett dygn). När flygtransporetn gick tog jag lokaltidningskorsordet och gick ut. Solen tittade fram ordentligt en stund, så jag njöt. Varmt är det oavsett solen skiner eller ej, men det är ändå trevligare att sitta ute när den syns.
Det blev två ord kvar som jag kände mig tveksam på om de var korrekta.
 
VAGANT = synonym till kringvandrande skald
TVAGATS = böjningsform av tvaga
 
I synnerhet den senare kändes lurig.
(om du ser detta Lena: jag minns fortfarande transumpt)
Vad gör man annars en sån här mittemellandag?
Jag försöker dra några vändor i stället-som-inte-får-nämnas-vid-namn. Passar på med några specialare, som helst ska köras ensamma. Luftavfuktaren går oavbrutet, oavsett det finns blöt tvätt eller ej.
Har tyvärr inte orkat utnyttja soldagarna till torkning ute i någon större utsträckning. Dels ska tvätten bäras ut och in, dels kan man inte låte den hänga för länge i solen och heller inte på kvällen.
 
Sjukvårdsupplysningen: Nu har det gått två veckor sedan jag ansökte om sjukpenning, men jag har inte hört något.
De säger själva "inom 30 dagar", såå...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Pressade mig till plock i värmen så jag kom aldrig ut-Kämns som om det varit många dagar jag aldrig varit ute.

2014-08-08 @ 23:20:18
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0