Ännu en bonusdag

Ungefär samma väder som igår.
Inte riktigt lika varmt som för någon vecka sedan och lite blåsigt.
Jag gick självklart ut på gräsmattan.
Hux flux har de stora liljorna börjat slå ut. Lite mörkare än mina absoluta favoriter, men inte oävna.
Astilborna har däremot inte en blomma i år?? De var superfina förra sommaren.
Som sagt, någon riktig odlare är jag inte. Inte ens på fraud-nivå tror jag.
Ibland tycker jag det är så patetiskt att jag funderar på att skotta bort hela rasket. Vilket är fort gjort.
Vad är poängen med att köpa och plantera vackra växter, förvisso helt planlöst, när de knappt överlever en säsong?!
15.30 var det dags att infinna sig på ögon, men det får bli ett eget inlägg.
Efter besöket på Ögon, där vi var absolut sist (!) åkte vi förbi på jobbet för att jag skulle kunna hämta min goda väns licenciatavhandling. Kul att få bläddra lite i den innan seminariet på fredag.
Pratade också en stund med min andra goda vän och kollega, som sitter i rummet bredvid mig. Tyvärr tror jag att hon kommer att ta på sig mycket av det arbete som normalt ligger på mig medan jag är borta :-(
Hon har redan för mycket ändå!
Men just nu känns det inte möjligt att jobba, inte ens litegrann.
Jag kan i nuläget inte ens ta mig till jobbet på egen hand. Det går visserligen att ordna, jag tror att FK kan tänka sig fixa dit mig om jag kan jobba. Men just nu....
Bara av att göra testerna fick jag ont i ögat :-(

Kommentarer
Postat av: kristina

Det är klokt att du inser att du inte kan börja jobba hur trist det än är, Ber att det snart ska vända. Vi är verklgen skruttiga i Bg

2014-08-13 @ 22:00:16
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0