14*400 m - UTAN lapp!

fredag = träningsdag??
 
Jodå, så fick det bli.
Blev gådd till gymmet, men testade att gå utan lapp.
Det fungerade hyfsat, så på vinst och förlust sa jag att jag skulle testa att gå hem själv. Annars kunde jag alltid ringa.
Jag hade noll lust, och då brukar jag muta mig själv med intervaller. De är eg. väldigt bra träningsmässigt, så jag vet inte varför jag tycker att det är plan B??
14*400 m i högre fart med två minuters joggvila emellan. Ett av passen i min träningsplan. Upp- och nerjogg på ca 1.6 km (= 1 mile).
Lite överktopp och ordentlig bålsäkring.
Som alltid är jag tvungen att tajma så att det startar på antingen sträckor eller tider som är extremt lätta at komma ihåg, så idag fick det bli i 4 minuters intervaller. Riktigt så snabbt springer jag inte att jag gör 400 m på två minuter, så då räknar jag ut hur lång tid det ska ta och kortar ner vilan emellan. Startar allid på rätt hel minut. I det här passet måste det då vara en faktor av fyra.
Är jag fyrkantig?
Hehe...
Eftersom det gick skapligt att gå utan lapp, bestämde jag mig för att börja springa utan lapp.
Det fungerade bra om jag höll blicken på något närliggande. Kunde däremot inte titta på TV.
Försök till illustration:
 
Det stämmer inte riktigt, för i mitt synintryck är dubletterna lika tongivande, vilket inte går att visa med fotografierna.
 
 
Sen traskade jag hem själv, utan lapp.
Långamt, ansiktet mot backen och lite ostadigt, men det gick.
Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0