Roten till det onda

lördag = träningsdag
 
Sov alldeles för få timmar inatt, så dagen började väldigt segt.
Civilingenjörsdottern blev kvar här igår kväll och behövde skjutsas hem, så jag passade på att leta basic T-shirts. Behöver en svart och en vit . Problemet är att hitta den typ av urringning jag vill ha.
Hittade inga i någon vettig kvalité. Bara att vänta.
Hem igen.
Tre vilodagar gjorde att det kändes lite bättre i sidan, så jag drog iväg till gymmet.
Idag var det ett kort pass inför morgondagens långa, men jag matade på med lite fart för att känna på ontet.
Ontet kommer sig av att jag hade lite bråttom när jag skulle gå mellan två löpband för två veckor sedan. Smalt och eländig och naturligtvis vinglar jag till en aning. Eftersom jag gick sidledes åkte jag in i handtaget till löpbandet bredvid mig med sidan först. Just under bröstkorgen tog det.
Tror att jag kunnat dra slutsatsen att det inte är muskulärt. Inget blåmärke och heller ingen smärta när jsg använder magmusklerna. Så vad är det då??
 
I vanlig ordning hade vi ingen middag förberedd, så det var bara att snabbduscha och åka på kåmpe.
 
Ugnsrostade grönsaker och rotfrukter till olika sorters rökt skinka.
Jag hittade en påse polkabetor som jag bara var tvungen att köpa.
Ganska läckert!
 
 
 
 
Roligt också med vårblommorna.
Tyvärr ser det ut som att något djur är i min tulpanrabatt och gräver runt. Kan det vara katter?!
En av döttrarna såg en igelkott äromkvällen. Så roligt! Men den kan det väl inte vara som röjer bland mina blommor?
 
 
 
 
 
Nu är jag rätt trött och ska strax göra kväll.
Pratar med GodaVännen på FB-chatten. Hon har ovanpå allt annat blivit sjuk och mår ännu sämre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0