Småpåtande

 Under semestern/sommaren gör man (=jag) inga megainsatser på städfronten.
Så till sist, när man tillbringar all tid inomhus, blir det oundvikligt att man känner sig tvungen att ta itu med det sanitära. Så i morse startade jag upp tvättmaskinen och tog fram dammsugaren. Eftersom vi tagit bort möblerna ute är det heller ingen poäng att ha kvar dynorna framme. Men nu har vi dubbelt så många att förvara. Strök och la på nya dukar. Varierar myslyset oxå.
Sedan var det dags för en tur till stan.
Dottern hade jobbat 7-12 och fått lov om snabb transport hem. Själv skulle jag se om jag kunde få mitt klockarmband fixat. En av övningskörarna hängde med och medan vi gick i stan ringer nästa dotter och undrar om vi inte kan slå följe till stora köpcentrat vid vattnet.
Jodå, det gick väl an. Så vi strosade runt och fixade lite ärenden, jag köpte t.ex. nytt överdrag till strykbrädan. Cool va'?! Kaffe på fina fiket, utomhus. Varmt och skönt.
Väl hemma plockade sonen och jag upp äpplen från gräsmattan. Massor. Sedan kåmpe-turen och ett försök att snabba upp middagsbekymmret. Nu är det slappning i soffan. Fullmatad dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0