Kortisolet stiger

Hann inte alls vad jag hade velat idag :-(
När jag i "godan ro" stretade med IG, kom kollegan in och följande dialog utspelade sig:
K(ollegan): Var ska vi vara i morgon bitti?
F(raud): Vaddå i morrn'?
K: Vi ska ju gå på kurs!
F: Ånej...
K: Har du gjort första uppgiften, sista dagen var idag!
F: ÅÅÅÅNEEEEEEEEJ
F: jag har inte ens skrivit ut texten vi ska ha läst.
 
Åkte på träffen med bönorna i alla fall.
 
Så nu sitter jag här med "ficklampan" och försöker snabba mig igenom texten, får nog avsluta den genomgången i sängen.
Dottern hade nämligen ett roligare problem: En kvadrat inskriven i en trigonometrisk kurva av cosinus-karaktär.
Så vi försökte hitta den analytiska lösningen till cos(x) = x. Till sist sa hon: vi tittar i facit.
Och vad står det där? Jo, plotta och bestäm punkten.
Man baxnar.
Nu tillbaka till Vad är kunskap?.
Inte så många sidor så det ska nog gå.
Jag är verkligen ingen exemplarisk student :-(
Ligger efter med jobbet oxå :-((

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0