Ingen grå vardag

Sitter på min vanliga ledigdagsplats!
Som alltid har jag lite ågren över att jag njuter av att vara ledig.
Varför är det en sådan befrielse?
Arbetsskygg? Inte effektiv, så jobbet släpar hela tiden? Behov av tystnad? Eftersläpning i hemmet?
Oftast gör jag väldigt lite de här dagarna. Själva poängen när det började (vårvintern 2011) var ju Ingentinget!
Det som blir gjort händer för att det känns otvunget. INGA måsten får det vara, bara bonus.
Idag ska jobbsökande dottern och jag ta en sväng till den större mataffären och sedan plocka upp tvillingsystern vid skolan.
Borde kanske starta en tvättmaskin, den har ett par lediga dagar nu. Och inte njuter den av dem heller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0