Den pörschkans dragbanan e' oljad

Oplanerad lördag.
Med kort varsel blev det biltvätt.
Stället-som-inte-får-nämnas-vid-namn har fått ett par besök idag.
Kåmpe såklart.
Den gamla trotjänaren, det blå monstret, har förberett sin sista färd. Snart kommer bärgaren och hämtar den till skroten. När jag skulle titta ut på den korta flytten från bakom huset ner till garaget, så insåg jag att min vita orkidé blommar för fullt.
Igår köpte jag några liljor att ha över helgen.
 
Som sgat, träningsledigt idag. Har fått ont vid ena skulderbladet och masssören sa att det nog beror på att bröstmusklerna är lite korta. När de drar ihop sig måste musklerna i ryggen ligga på och jobba hela tiden och blir då ansträngda. Så nu försöker jag motverka det, både genom stretchning och hållning.
Brudarna gör någon lyxig version av kalljästa bullar, så jag passade på att baka havrefranska när hushållsassistenten ändå var framme. Efter att de strax bakat ut bullarna blir det väl att börja med middagen. Ugnsrostade rotfrukter och pepparbiff.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0