Ledig, men inte hemma

Det normala en ledig dag är att jag försöker hålla mig på hemmaplan. På det sättet kan jag både lata mig och pula på med lite såsaker. Då har jag varit riktigt ledig, men ändå fått något gjort.
Idag hade jag inget annat väl än att åka in till stan eftersom jag hade ett tandläkarbesök.
Tandläkarbesöket avlöpte väl. Bestämde mig för att gå en sväng på stan för att se om jag kunde göra något fynd. Men icke. Den enda affär jag hittade något på hade så långa köer både till provrum och kassor.
Redan tidgare hade jag hört med GodaVännen om jag fick våldgästa. Det gick bra.
Hade entrevlig stund i solvärmen och tittade på alla hennes rabatter.
(Jag har snart ingen rabatt alls :-(  )
Hemma igen visar det sig att vi bara skulle bli tre till middag. Pannkakor i lite olika varianter blev den lata lösningen.
Sedan: Kaffe och en god bok i aftonsolen.
Nu har jag avverkat en massa crime stories i följd (ingen särskilt bra tyvärr) och tänker dra mig mot slafen.
Ska nog sätta lite plant i morrn'. Det borde innebära en tur till lokala handelsträdgården oxå. Med den planen är väl solen och värmen som bortblåst kan man tänka sig?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0