Några saker fixade

Hade bestämt mig för att dra iväg rätt tidigt i morse. Jag hade tänkt mig att få tag i en fuchsia till en av mina krukor. Borta i GodaVännens del av stan finns en handelsträdgård som alltid har haft bra utbud av fuchsia, och de hade öppet 10-16 trots att det är nationaldagen. Sms:ade GodaVännen , ifall hon hade sovmorgon, för att höra om hon orkade en liten utflykt och det ville hon.
Handlade en hel del, mest perenner faktiskt. Sedan blev det surr och kaffe i skuggan hemma hos henne. Tack för det!
Hem för att  plantera!
Sonen klippte gräset, kapade ner en del döda grenar från äppelträden och hjälpte till med jorden till blomplanteringen.
Sedan var det dags för mat, naturligtvis grillade vi :-)
Har torkat lakan ute idag, det börjar bli svårt att få tvätten torr inne. Går inte att få någon värme på elementet i tvättstugan och luftavfuktaren går på max.
I morrn' är många lediga, så även jag. Barnafadern, med ett allt mindre besvärligt ryggskott, ska åka till jobbet säger han. Har visst något som startar på måndag.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Tack för den trevliga utflykten och fikasurret.Altid så kul träffas

2013-06-06 @ 23:33:32
URL: http://ruach.blogg.se
Postat av: Kristina

Missade ett l i alltid.

2013-06-06 @ 23:34:00
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0