Det är mitt fel!

 
 Såg inte kul ut i morse. Vi hde tänkt klippa gräset och kanske kunna hänga lite tvätt ute, men det var det inte läge för.
Eller...?!
Helt plötsligt efter frukost sprack det upp, så barnafadern drog ut med trimmern i högsta hugg för att kapa ner gräs.
Jag startade upp tvättandet och satte mig ute med en kaffe kopp och lördagskrysset.
 
Smörblommorna lyste så fina i gräset.
 Men säg den sol som varar beständigt.
Det blev för kallt att sitta ute.
Passade på att hänga en maskin tvätt ute, tänkte att blåsten skulle vara en allierad i torkandet när solen inte var så pålitlig. När det var gjort ville jag ändå vara ute, så jag hämtade lite trädgårdsredskap och tänkte att jag skulle börja rensa grusbeläggningen från grönsaker. Det gick bra och kändes som att jag fick en hel del gjort.
Men vad händer?? Rejält med regn börjar falla och jag fick störta in, efter att försökt låtsas som att det regnade.
 
Så nu hänger tvätten där.
Blötare än när jag hängde ut den.
Ogräsrensningen oavslutad.
 
Alltså: det är mitt fel.
 
Jag skulle aldrig ha hängt ut tvätten.
Eller hur?!
 
Har haft alla familjemedlemmar hemma till och från under dagen. Kul!
Jag önskar verkligen att jag får ha dem nära när de flyttar hemifrån, på riktigt. Så att det är okomplicerat att träffas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0