Trevligheter

En fördel med det dåliga vädret är att det är enklare att knega på i köket.
Igår ansträngde vi oss lite med maten och dottern med Ockelbosällskap dök upp.
Prognosen för uteätning var dålig, så jag satsade på pajer.
Dottern hade vid ett tidigare besök önskat rabarberpaj, så jag letade fram ett riktigt gammalt tidningsurklipp (DN tror jag) och satte igång. Efter den obligatoriska turen till kåmpe, såklart!
När det var dags för kaffe och rabarberpaj sken solen och jag tvingade ut alla till paviljongen. Innan vi hann börja startade regnet! Då fick vi testa paviljongen ordentligt. Vi drog för tre av fyra väggar och hade det ganska mysigt därinne. Barnen häcklade uteätardåren med att skrika för att göra sig hörda över regnsmattret. Men jag var nöjd. Efter en stund kom solen fram igen och det blev superskönt att sitta där. Symptomatiskt för årstiden hade vi laddat upp med fleeceplädar.
 
Jag är jättenöjd.
 

Kommentarer
Postat av: Kristina

oj så mkt gott du gjort. Vi hann sitta ute o äta mellan regnskurarna. Idag blir det nog inne

2013-07-20 @ 14:26:07
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0