The sounds of silence

 
Matlagningsorken lyser med sin frånvaro :-(
 
För att slippa fatta alla beslut på en gång, tog jag fram kycklingfileer ur frysen i går kväll.
Då var det klart i alla fall.
Idag fick jag lov att försöka bestämma hur jag skulle tillaga den.
Hade absolut ingen lust att åka till kåmpe, så då fick det bli kylskåpsrensning.
Vad fanns där då?
Ett paket bacon som knaperstektes i småbitar.
En röd paprika, som skars i stora bitar.
En röd lök, som klyftades.
En zucchini, skars också i stora bitar.
Grönsakerna värmdes lätt i stekpannan.
Kycklingfileerna bryntes och las på baconet i en ugnsform, grönsakerna ovanpå, grädde och på toppen bitar av ädelost och lite riven ost. 225 grader i cirka 15-20 minuter.
Serverades med ris.
 
Innebandy-SM för distriktslag (F15//P15) i  pågår i stan och några av familjemedlemmarna ville dra in för att titta på hemmalänets.
Jag valde att stanna hemma, så nu sitter jag här ensam och njuter. Fick en megamugg i julklapp av döttrarna som jag nu nyttjar och sippar lite på mitt gröna te.  .Har precis tagit av en ansiktsmask (om sanningen ska fram, gör jag ansiktsmasken mest för att jag tycker det är så läckert att dra av den :-) ).
Man får ju roa sig så gott man kan, eller hur?!
Jag gillar att tända ljus där jag sitter och en annan fin julklapp från två av barnen var ljuslyktor, vars rim rappades fram!! Kul och lite ovanlig konstruktion.
 
Lite halvhjärtat har jag löst några gamla korsord, men de dyker upp snabbare takt än jag hinner hålla undan så jag struntar mest i det.
 
Kanske ska titta förbi på jobbet i morgon, borde hämta lite jobb till brudarna.
De ska skriva in en massa kursutvärderingar för min räkning.
Hehe, smart va'?!
De får självklart ersättning, men jag slipper detta extremt tråkiga jobb själv. Tror det fungerar utmärkt om en läser och en knattrar på tangentbordet, dessutom är de mycket snabbare än jag är.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Vilken bra lösning. Skönt för dig med en lugn kväll. Läckra ljuslyktor.
Hoppas du får en skön natt

2013-01-04 @ 00:08:55
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0