Nu är sista biten lagd

Så är sista pusselbiten lagd i årets (2012 års) julpussel.
Skönt och trist på samma gång.
Jag trodde faktiskt inte att vi skulle kunna avsluta det så pass snabbt, när vi blev liggande i omgångar.
När pusslet var klart var det dags att dra in till stadsdottern för att lägga upp hennes IKEA-köpta gardiner.
Började med kaffe såklart. Men fortfarande smakar det inte helt 100...
När symaskinen och strykbrädan var uppmonterade OCH vi hade mätt av första längden, insåg jag att jag inte hade någon tråd i lämplig färg.
Så gardinägaren gick till lokala köpcentrat för att inventera trådutbud. Under tiden  hämtade jag dotter hos bf och sedan hjälptes vi åt med mätning, nålning, pressning, sömnad och strykning. Värdinnan klämde, inte helt oväntat, in lite disknig också.
Av det bortklippta tyget sydde jag två smala löpare som kan ge lite kul matchning, när så önskas.
Vid det här laget var vi så hungriga att vi lämnade strykbrädan och järnet, eftersom det inte var färdigstruket.
Handlade lite frusna hamburgare och drog hemåt.
Den sjuka dottern hade piggat på sig och åt lite med oss, barnafadern nöjde sig med nyponsoppa och skorpor.
Nu sitter vi och tittar på Clash of the Titans.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Skönt se att ni är lite mer på benen åtminstone somliga av er. Har hört att det är många som legat i magsjuka/vinterkräksjuka denna helg. Det är den sjuka jag är mest rädd för, mådde dåligt i natt men det var nog gallan. Vitpeppar botade det så jag somnade. Hoppas ni snart är på benen allaihop

2013-01-01 @ 23:16:02
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0