Mission (not quite) accomplished

Sonen och jag tog oss an ljusslingeuppsättningen med stor ambition.
Ny inköpta ljusslangar skulle monteras upp på vindskivan på garaget, var det tänkt.
Först tyckte sonen att den artistiska friheten var för kringskuren och föreslog lite mer kreativa installationer (till höger).
Men jag trodde att vi skulle få nedsättande kommentarer av typen "Typiskt er, era lata skrällen!" om vi inte höll oss till den föreslagna, mer strikta dekorationsidén.
Den krävde visserligen stegklättring, vilket inte är det enklaste/roligaste när underlaget är isigt och taknocken på garaget känns väldigt högt upp.
Det fick bli sonen, som pga. sin längd ändå inte behöver klättra lika högt som den höjdrädda modern.
Nackdelen med den lösningen är att modern förväntas hålla i stegen och se till att den inte kanar iväg.
Hah!, troligt att jag skulle kunna hålla emot om det skulle börja röra på sig?! Jag såg framför mig hur vi låg i en bruten hög på garageuppfarten med stege och rutten vindskiva över oss.
Tack och lov är sonen betydligt mer cool och fixade det där alldeles utmärkt.
Enda bakslaget var att den förlängningsdel vi behövde (oxå nyinköpt) för att nå från gavel till gavel, inte lyste på mitten.
Såååå less man blir!
 
Lite oväntat har jag gjort årets första skottning, eftersom det drivit in en del snö vid garageportarna.
 
 
Medan vi var ute och stökade fixade brudarna granruskan på balkongräcket.
 
Sedan serverades det adventsfika med saffransbröd och lite smakbitar av julgodiset som barnen gjorde förra helgen.
Limetryffel var en mycket god nyhet för i år.
Advents/jul-känslan kommer kanske krypande så sakteliga...

Kommentarer
Postat av: Kristina

Det märks att min dator inte tjänat så villigt därav inga lästa bloggar så jag fick backa även här. Kul att ni fick upp belysningen.tack o lov ahar vi inga höäöta ställen o läata som vi är så får friggebodsbelysningen sitta kvar även sommar tid men otänd.Kanske ett tips för den tid när sonen inte bor hemma.

2013-12-11 @ 17:09:21
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0