Lååång dag

En av de nya körkortsinnehavarna erbjöd sig att skjutsa Fadern till den svinaktigt tidiga samlingen 05.15 för handbollsturen norrut.
De hemmaboende damerna i familjen hade en mer modest tid för avfärden söderut: 06.30.
Till sist kom vi iväg strax före 7.
Plockade upp mamma efter vägen och strax efter 10 blev det frukost på IKEA.
I två separata par tog vi oss an tittandet och shoppandet.
Blev inte mycket där, ett par fleeceplädar för 10:- styck, några matlådor till sonen,... tja, det var väl det.
Sedan blev det övriga affärer på området.
Inte en julklapp köpte jag. Däremot hittade jag en handväska som jag letat efter ett tag. OCH till min egen förvåning köpte jag en kjol. Minns inte när det hände sist (undantaget jeanskjol kanske).
Sedan var det dags att dra hemöver.
Redan på morgonen sa någon "Mamma du får sitta i baksätet, annars känns det som man övningskör!"
- så det gjorde jag:
På vägen lämnade tjejerna av syskonens julkrukor till alla släktingar efter vägen.
 Nu har vi fikat, pluggat och slöat (gissa vem som gjort vad!)
Kanske dags att krypa till kojs och se dagens avsnitt av julkalendern :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0