Kriiiiiiiiiiiiiiiiiis!

Alla har vi våra specialare.
En av mina är att jag i köket föredrar precisionsinstrument*. T.ex. tycker jag att min digitala hushållsvåg är kanon. Idag var tanken att baka svärmors julkaka #1 (i min bok i alla fall): Tropis Aromis. Min långpanna har så knepigt format att ett bakplåtspapper inte räcker. Då tar man två bakplåtspapper OCH för att det ska bli någon ordning på detta MÅSTE man häfta ihop arken i kanten.
Var är bakhäftapparaten**????
Jag minns att jag lånade ut den för tre veckor sedan, men nu syns inte ett spår av den.
Fick ta till reservplanen: hämta kontorshäftapparaten. Problem temporarily solved.
Bottnarna (3 st) är nu gräddade, men den lilla detaljen att det saknas florsocker i mängder når inte krisartade proportioner. Nu är det dags att testa kalljäst saffransdeg.
 
* Här skulle någon närstående kunna invända att jag minsann lever livet på sexan. Det stämmer, mest när det kommer till spisplattorna.
** Välbekant sedan tidigare är ju baklinjalen.

Kommentarer
Postat av: Kristina

heja
Vad duktig du är. Hur blev dina kalljästa? våra blev superbra. Däremot får jag aldrig längderna att jäsa på höjden, förstår inte vad fel jag gör.
Spänannde med svärmors kaka, har jga ätit den ngn gång?
Vår trasiga elvisp komplicerar livet.

2013-12-22 @ 14:26:56
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0