Först lite ledigt

Orkar inte stressa.
 
Regnet skvalar mot rutan och julofärdigheten är monumental.
Orkar inte stressa.
Satt kvar på jobbet i går kväll för att göra bort alla akuta och påbörjade ärenden. Gick bra!
Alla uppsatser godkända och resultatet inrapporterat.
Stressade inte.
På vägen hem åkte vi förbi stora affären och handlade "lite" stapelvaror inför helgen.
Stressade inte.
Nu sitter jag här med ledigdagskoppen och tar ut i förskott. Ledighet alltså.
Detta är en av mina framskjutna ledighetsdagar.
Medan jag fortfarande stressade (bara mentalt, ingen aktivitet) tänkte jag att jag borde ha lagt alla överblivna lediga dagar i december och jobbat som vanligt i mellandagarna. Hade kanske behövt tiden bättre före jul än efter jul. Tyvärr hade det varit omöjligt med tanke på mina arbetsuppgifter. Lite ansvar får man vl lov att ta.
Orkar inte stressa.
Hur kan det komma sig att jag ("man"?) alltid har den där överhängande känslan av att man inte hinner och att "allt" är misslyckat. Det förtar hela nöjet!
Idag ska jag fortsätta att småstöka lite.
Orkar inte stressa.
Lite köksjobb, prata lite med ledig son, mera kaffe, en tur till stan.
Tror jag ska försöka njuta av att det snart är jul.
Tänka lite på dekorationer istället för smuts i hörnen.
 
 Hoppas det kommer lite snö innan julafton, men det ser inte lovande ut i prognoserna.
Nu dags för en kaffeslurk till innan jag planerar stadsturen.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag kan bara säga tack och åter tack. Tror att du förtjänar att ta en titt i mina smyckelådor och välja valfritt smycke. Du är fantastisk. Må välsignelser följa dig.

2013-12-19 @ 23:06:58
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0