En vanlig sketen torsdag

Inte gjort som jag tänkte - inte planerat Operation Julen.
Skulle förbi på återvinningen för att dumpa dikmaskinsemballaget så sonen fick åka med till jobbet.
Insåg att brudarna kanske var klara för dagen, så jag sms:ade. En var redan på stan och den andra slutade inom 45 minuter. Plockade upp på stan, drog till en större matvaruaffär och gjorde bort shoppingen och kunde då plocka upp dotter #2 vid skolan på väg hem.
I garaget hittade jag en symbol för svunna tider:
Nu har jag faktiskt bakat ett sats Isflak och håller på med maten medan brudarna räknar inför nationella provet i fysik (torsdag 19/12). Idag blir det fläskfilé och Hasselbackspotatis. Smarrigt.
Barnen oroar sig för julgransinköpet. 2010 års granspektakel hotar i bakgrunden.
Men nu har det helt plötsligt blivit plusgrader så vi avvaktar några dagar till.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Du ligger före i planeringen, ja gardiner var jag före med
Här händer inget inför julen, själv orkar jag inget och sonen pluggar psykologi o helgen kommer vikas till talanalys o fysik. Första lucia på flera år när vi inte ens har lussekatter
Blomsterlandet har billiga julgranar och då kan det bjudas på kaffe hos mig.

2013-12-12 @ 22:44:16
URL: http://ruach.blogg.se
Postat av: Julgeneralen

Våga inte missa granen detta året... jag gav tydliga order senast!!!

2013-12-13 @ 00:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0