Nostalgi

Brudarna skulle överraska sin kompis som fyllt år och bakade en pytteliten tårta (som av en händelse äger jag nu en pytteliten teflonform med löstagbar kant).
- Mamma, har vi några tårtljus?
-Jaa, det tror jag. Jag vet att jag någon gång samlade ihop allt löst och satte i burkar i översta skåpet. Jag brukar inte kasta något.
Man blir allt lite nostalgisk.
 
Annars är det ingen större skillnad jämfört med igår, tyvärr.
Igår dök barnafadern upp vid lunch och hade tydliga känningar av samma karaktär.
Hoppas bara att barnen slipper.
 
Lyckades i alla fall jobba undan en del igår. Så nu ska jag försöka förbereda så att jag kan vara hemma i morrn' också.
Fredag måste jag nästan pallra mig till jobbet, för då har jag en schemalagd arbetsuppgift på kursen.

Försökte mig på att programmera lite igår, eftersom det var så jobbigt att fylla i en stor (20*20) matris för hand, inte blev det rätt heller.
Men det var ett tag sedan jag programmerade :-/
Fick lov att slå upp flera syntaktiska detaljer :-(
Men det blev rätt och underlättade mitt arbete avsevärt.
Fick en del idéer om ytterligare förbättringar av programmet, inte för att jag behöver det mer, men för att det skulle automatisera en del av handarbetet.
 
Men först nu, ska jag läsa mina jobbmail för att se hur landet ligger. Igår hade jag tre meddelanden i växeln, och då ringde jag upp de studenter som hört av sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0