Lördagsgöromål

Man får modefynda när tillfället uppstår.
 
Igår svingade vi förbi på kåmpe för att fylla på lite i de rätt tomma förråden. Blir så när alla shoppare med körkort är sjuka och vägrar gå utanför dörren.
Den övningskörande dottern skulle köpa ett par vantar, så vi tog spåret förbi modeavdelningen (en sån där liten snurra där det hänger vantar och mössor, för desperata).
Där hängde såna där snoods, svarta och offwhite.
Tunna och spesstickade. Hmm... Bra idé, som alternativ till scarfsar.
Så jag slog til på en svart (oavsett hur den kan tyckas framstå på bilden).
 
För ett par veckor bestälde jag ett antal böcker från AdLibris, men har inte hunnit/kunnat hämta ut dem på spelboden (som är det lokala postkontoret).
Dotter #2 passade på att övningsköra.
 
Gräset har vuxit som om slutet var nära. Vilket det väl förmodligen är.
Sonen var hemkallad för att göra säsongen förmodligen sista gräsklippning i idealiskt väder, men innan han hann hem var det spridda össkurar :-(
 
Nu vilar jag mig efter att va varit ett par svängar till stället -som-inte-får-nämnas-vid-namn.
Borde kanske börja lite med maten också.
Idag blir det broccolipaj!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Äter dina barn broccoli? Det är nog det värsta den yngste vet. Härligt med nya klädfynd.
Vi skulle oxå klippa gräset men det öser ner. Ha en fin lördag

2012-09-08 @ 16:16:40
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0