Halvrisig eller halvfrisk?

Tja, faktiskt båda blir det väl...
Hade inget annat val än att pallra mig iväg till jobbet i morse.
Hade försökt överblicka det mest akuta och gjort en handlingsplan som skulle kunna innebära jobb hemifrån på tisdag. Tog till kemikalier och la mig tidigt för att försöka få ut så mycket sömn som möjligt, vilket lyckades hyfsat.
Höll mig inne på mitt rum i mesta möjliga mån (inget kaffe med kryss t.ex. :-( ).
Kursstarten fungerade bra, men jag avstod de gemensamma aktiviteterna för att kunna jobba undan och åka hem så fort som möjligt. Det tog ändå rätt många timmar.
Liftade hem med sonen som påbörjat sin akademiska karriär med första föreläsningen på Spanska A, 30hp.
På väg in i garaget lyste det så vackert mot stenmuren.
Mot alla odds tänkte jag: Skam den om ger sig, och tog några bilder.
Men ajfånen har verkligen problem med macro-perspektivet. Får kanske ta med en riktig kamera en annan dag.
Om man tittar tillbaka på 2011 och 2010, så ser man att jag är väldigt förtjust i äpplen och rönnbär så här års :-)
Ett stort problem brukar vara skärpan. Men jag tror att det inte bara är mitt fel (det är viktigt att reda ut skuldfrågan). Mobilkameror jobbar med långt skärpedjup, för att det ska bli skarpt överallt, vilket gör att närbilder blir problematiska. Då gäller det att fokus verkligen ligger på det centrala föremålet, vilket inte är helt trivialt.
Jaja, idag fick jag skärpa på några vattendroppar i alla fall.
Nu satsar jag på att vara hemma, åtminstone på förmiddagen, i morrn'.

Kommentarer
Postat av: Kristina

vackert. I min blogg är det tomt på bilder just nu men det beror på att jag ej orkar fota just nu Krya på dig

2012-09-04 @ 23:00:34
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0