Såååååå nöjd!

Under en rätt lång tid har jag försökt få tag i lila jeans. MEN jag vill ha denim! Det har inte gått så bra.
Så småningom började jag leka med idén att köpa ett par ljusblå denimjeans och färga själv.
Tvekat lite, eftersom det känts motigt att hälla en stark färg i tvättmaskinen.
Idag var jag en snabb sväng på stan för att se om jag kunde fynda ett par jeans, t.ex. grå, som jag också varit på jakt efter.
NIx!
Däremot hittade jag ett par hyfsat ljusa blå denimjeans på rea. Så jag bestämde mig att testa.
Köpte färg och salt på vägen hem från stan.
Snabbt in i maskinen.
"Kör ett så långt program som möjligt" stod det i instruktionen. Ok, två timmar.
"Kör ett vanligt tvättprogram utan tvättmedel" stod det i instruktionen. Ok, två timmar till.
Äntligen dags att se resultatet.
Supernöjd!!
Hoppas bara de passar till något annat jag äger :-)
Nu får jag bara hoppas att jag fått bort alla färgrester i maskinen. För säkerhets skull kör jag nu en msakin med svart 60-graders tvätt.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Vad modig du är. Jag vågar inte färga i maskin då det står på instruktionerna jag läst att man inte ska göra det, så jag har förbjudit all svartfärgning som varit på tapeten. Kul att det lyckades o du blev nöjd. Hoppas du fick bort det ur maskinen. Ha en bra söndag

2012-10-14 @ 13:52:43
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0