Fingrarna i syltburken

I morgon är det dags för innebandy-match igen. Samma arena men hemmamatch den här gången.
Händelsevis är det mina spelare som har bakansvaret den här gången. Info kom rätt sent och jag har haft fullt upp i veckan, så baket var kvar till i kväll.
Då är det bara att satsa på gamla säkra kort. Fram med gamla receptboken och börja vispa.
Idag blev det en Pite-kaka och en Sivs.
Kaksmet är ofta en källa till njutning i vårt kök, så man får hårdhänt vakta på skålarna under smetgörningen.
Idag ertappade jag en anonym person i full färd med att snylta av det goda.
Jaja, lite går väl för sig. Tror det räckte till långpannan (men den blev inte så hög?!).
Medan jag diskade undan "umgicks" döttrarna.
Nu kallnar kakorna och jag dricker en kopp rött te medan jag datar och tittar på korta crime stories.
Har en taxi-tur till stan att göra. Familjens handbollsledare ska vid midnatt sätta sig på en buss och åka norrut. Lååååååååååångt norrut.
Framme i morgon bitti och match senare på dagen. Match även söndag och sedan buss hem. Hemma seeeeeeent. Gissa vem som ska hämta i stan?
Idag var det 20 personer på frågestugan.
Det märks att det är mycket som är osäkert och vissa frågor kommer upp hela tiden.
Men det gör inget, det är precis det som är min uppgift där. Att svara på just de frågor som är knepiga just då.
Väldigt tacksam uppgift för man känner verkligen att man hjälper.

Kommentarer
Postat av: Kristina

oj vad duktig du är. Här händer ingenting. Hoppas du hinner få lite vila i helgen.

2012-10-27 @ 00:22:43
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0